Опис педагогічного досвіду


Я, Шнайдерман Світлана Євгенівна закінчила Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка по спеціальності «Математика. Основи економіки» у 2011 році та здобула кваліфікацію вчителя математики та основ економіки загальноосвітнього навчального закладу ІІ-ІІІ ступенів.  Педагогічний стаж роботи 6 років. Моє педагогічне кредо: «Якщо ми будемо сьогодні вчити дітей так, як вчили вчора, ми вкрадемо в них завтра!» Моє життєве кредо: «Кожному своє, за своє і вчасно»

З 2011 року працювала у Вехньоінгульській школі І-ІІІ ступенів Бобринецького району Кіровоградської області. А з 2018 року - у Вишняківській загальноосвітній філії комунального закладу "Карлівське навчально-виховчне об'єднання" У школі викладаю математику та інформатику. Викладання здійснюю за нині діючими програмами та підручниками. Мої  уроки відзначаються продуманою структурою, чітко поставленими завданнями і метою. Урізноманітнюю форми і методи навчання, застосовую сучасні освітні технології. Працюю над проблемою: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі».
Теоретичним підґрунтям впровадження даної методичної проблеми є опрацювання методичної та педагогічної літератури, інтернет ресурсів, засідання ШМО, відвідування  районних семінарів. Реалізацію проблеми здійснюю через навчальну діяльність на уроках, позаурочну діяльність, проведенні роботи із здібними учнями, виступах на нарадах, педрадах, конференціях. У процесі викладання особливу увагу приділяю сучасним освітнім технологіям навчання, так як вони мають великий потенціал і високу реалізацію для засвоєння учнями програмового матеріалу.
Професія вчителя унікальна, неповторна, життєдайна. Саме він відкриває, нову „шкільну епоху” дитинства, спрямовує невичерпну дитячу енергію через любов, розумну вимогливість, виховує повагу до себе, виписує школярську долю.
Головне завдання в своїй роботі вбачаю у розкритті індивідуальності кожної дитини, тому що розумію, від того якими будуть роки навчання школі, залежить іх  майбутній життєвий шлях.

Використання ІКТ на уроках передбачає  використання комп'ютерної техніки, педагогічне програмне забезпечення, телекомунікації.Кожен урок повинен збагачувати пам'ять учнів новими знаннями, розвивати їх інтелект, формувати високі моральні якості, практичні уміння і навички застосування теоретичних знань. Тому більшість уроків я проводжу так, щоб наблизити матеріал програм до життя. На своїх уроках використовую наочність, яка підвищує інтерес учнів до навчання. Дбаю про те, щоб учні засвоїли обов’язковий мінімум знань, умінь і практичних навичок які передбачені державним стандартом та навчальними програмами. Матеріал який вивчається зрозумілий і доступний учням. Мікроклімат на уроках сприяє творчій діяльності, стосунки між учителем та учнями доброзичливі. На своїх уроках я використовую різноманітні програмні засоби, математичні пакети , відеоролики, хмарні технології та інтернет-ресурси для створення нових цікавих вправ, а також, власноруч створені комп’ютерні презентації. Використовуючи комп'ютер, можна проводити триваліший і глибший аналіз, спостерігати розвиток інтелектуального рівня учнів, проводити індивідуальне навчання.

Інноваційні та компютерні технології можна застосовувати на різних етапах уроку: 

  • Перевірка домашнього завдання;
  • Активізація пізнавальної діяльності;
  • Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу;
  • Формування умінь і навичок;
  • Підсумки уроку;
  • Домашнє завдання;
  • Поточне тестування.


Але для вивчення деяких тем з математики не існує спеціально розроблених програмних засобів. Тому в якості надання матеріалу я розробляю комп'ютерні презентації. Такі навчальні презентації, завдяки своїй наочності та яскравості, полегшують сприйняття учнями навчального матеріалу, їх можна використовувати в самоосвітній діяльності учнів. 
Застосування засобів ІКТ в системі освіти, перш за все, направлене на вдосконалення існуючих технологій навчання. Комп'ютерні технології підсилюють дослідницькі, інформаційно-пошукові і аналітичні методи роботи з навчальним матеріалом. Засоби ІКТ є ефективним засобом підвищення пізнавального інтересу учнів, створюють умови для побудови індивідуальних освітніх траєкторій школярів.
За допомогою комп’ютера як засобу навчання можна реалізувати програмоване та проблемне навчання. Комп’ютер використовується для моделювання науково-технічних об’єктів та процесів. Програмне забезпечення дозволяє вчителю – предметнику знайти свій підхід до викладання предмета. 
Використання навчальних програм є дуже ефективним методом навчання, якщо він поєднується з традиційними методиками, а вчитель займає активну позицію та при необхідності стає проміжною ланкою між комп’ютером та учнем під час практичних занять.
Вивчення нового матеріалу, з використання ІКТ, одержує особистісно – орієнтовану спрямованість. В процесі роботи з навчальними системами значно активізувався процес корекції і актуалізації знань учнів, часу на ці етапи уроку витрачається набагато менше.
В процесі вивчення проблеми «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі», проаналізувавши новітні педагогічні технології, які найбільш сприяють якісній освіті, я прийшла до висновку, що необхідно узагальнити кращі педагогічні ідеї і застосовувати в практиці те, що відповідає потребам сьогодення, індивідуальності вчителя. 

Використання на уроках ІКТ сприяє професійному зростанню вчителя, змінює атмосферу на уроці, викликає робочий настрій у дітей, і як наслідок, покращується якість набутих знань.
Використання ІКТ у навчально-виховному процесі потребують багато часу для підготовки вчителя. Необхідно зібрати оригінальні вчительські знахідки, професійні секрети, практичні приклади від колег та опрацювати їх на власному досвіді. Після кількох ретельно підготовлених уроків з використанням ІКТ учитель зможе відчувати, як змінилася атмосфера на уроці, що слугуватиме додатковим стимулом для роботи з новітніми педагогічними технологіями.
В своїй роботі прагну докласти максимум зусиль, щоб в душах дітей зникала байдужість до оточуючого, до навчання; на уроці завжди панувала атмосфера праці, довіра учня до вчителя і повага вчителя до учня.

Немає коментарів:

Дописати коментар